Přestavba podvozku Tamiya CC 01
Podařilo se mi levně ( za 3000 Kč) koupit starší, ale zachovalý podvozek mého oblíbeného CCečka. Jelikož jsem letos svúj, původní, podvozek CC daroval dceři, tak jsem využil příležitosti a hned se pustil do přestavby.
Zde je ještě podvozek (horní) ve stavu, v jakém dorazil. Již byla udělána úprava řízení, ale to bylo vše.
Bylo třeba odstranit přebytečné části a hmotu, která je navíc a zavází. Proto bylo nutné ořezat lemy okolo podvozku a podběhy, aby nebránily dalším úpravám.
Poté co bylo vše ořezáno, přišly ke slovu úpravy. Přední tlumiče se ze spodních ramen přesunuly na horní odklonovou tyč. Tím se zvětšil prostor pro větší rejd zatáčení. Zároveň se ještě musel vyřezat větší půlkruh v podbězích, aby tudy tlumič prošel k držákům, které bylo nutno taky vyrobit.
A zároveň se držák využil jako úchyt karoserie.
Dále bylo nutno vymezit veškeré vůle v převodech. To znamená rozebrat zadní nápravu a vymezit hrušku diferenciálu a diferenciál proti posunu do stran. Dále rozebrat převodovku a tam provést to samé.
Další úpravy spočívaly ve vyrobení nového uchycení zadní nápravy a zadních tlumičů, výrobě nových linků (tyče, které drží nápravu v požadované vzdálenosti od nápravy přední - rozvor náprav) a spodního krytu zadní nápravy proti oděru.
Také bylo nutno nachystat kryt převodovky pro dodatečnou montáž přídavné převodovky (aby auto mělo větší sílu a menší rychlost). Proto jsem z krytu odřezal pásek, který by montáži další převodovky bránil.
Jelikož převodovka a kardan (je vhodné vyměnit originál za pevnější) ještě nedorazily, probíhaly další práce. Třeba výroba otěrového krytu přední nápravy. Ten zajistí, že se ABS plast nepoškrábe a neprodře při jízdě přes kameny.
Tady je již kryt namontován:
A Citroen 2CV (kachna) se může vrátit zpět na trialové tratě, kde by měl bojovat v kategorii seriových vozidel.